Jak napisać podanie do rektora o korekcie prac?

Rate this post

Jak napisać podanie do rektora o korekcie prac?

Jak napisać podanie do rektora o korekcie prac?.  Podanie o przesunięcie terminu obrony pracy licencjackiej, podanie o udostępnienie danych do pracy magisterskiej–- podczas korekty prac dyplomowych, zdarza się, że studenci proszą mnie również o pomoc w napisaniu podania. To oficjalna forma komunikacji obowiązująca na uczelni, która umożliwia uzyskanie zgód i pozwoleń od dziekana, rektora i innych osób pełniących funkcje decyzyjne. Napisanie podania jest banalnie proste, trzeba tylko pamiętać o kilku prostych zasadach.

Jak napisać podanie do rektora lub dziekana – mini poradnik

  1. Prosty język

Oficjalny i prosty język to podstawa dobrze napisanego podania. Unikamy w nim ozdobników, emocjonalnych i poetyckich opisów. Krótko i rzeczowo charakteryzujemy prośbę, którą kierujemy do dziekana lub rektora, a następnie staramy się poprzeć ją konkretnymi argumentami i/lub załączoną dokumentacją.

  1. Przejrzysty układ

Podanie powinno zostać napisane w sposób czytelny i zgodnie z przyjętym schematem:

– w lewym górnym rogu zapisujemy dane nadawcy, w przypadku podania kierowanego do dziekana lub rektora trzeba pamiętać o podaniu numeru albumu, nazwy wydziału, kierunku i roku studiów, warto dodać również numer kontaktowy;

– w prawym górnym rogu umieszczamy miejscowość i datę (jako pani od korekty prac dyplomowych przypominam o poprawnej formie zapisu daty, np. 15 czerwca 2017 lub 15 VI 2017 albo 15.06.2017)

– z prawej strony, na wysokości poniżej nadawcy wpisujemy dane adresata, np.

Dziekan

Wydziału Zarządzania, Informatyki i Finansów

Uniwersytety Ekonomicznego

we Wrocławiu

– poniżej na środku piszemy słowo „Podanie”

– następnie przechodzimy do treści, którą dzielimy zazwyczaj na 2–3 akapity

– pod treścią podania, z prawej strony, umieszczamy zwrot grzecznościowy: „Z poważaniem” lub „Z wyrazami szacunku” i ODRĘCZNY podpis

– jeżeli do podania dołączona zostaje dodatkowa dokumentacja, wracamy na lewą stronę podania i pod określeniem „Załączniki:” wymieniamy kolejne dokumenty. Załączniki powinny być ponumerowane i nazwane w sposób, który umożliwia ich identyfikację, np. „Zaświadczenie lekarskie”, „Oświadczenie promotora pracy licencjackiej”.

Podanie wraz załączoną dokumentacją należy złożyć we właściwym dziekanacie w terminach wskazanych przez uczelnię.

  1. Treść podania do rektora lub dziekana

Pierwszy akapit powinien wskazać konkretny problem, z jakim zwracamy się do rektora lub dziekana i rezultat, który chcemy uzyskać. Można w nim powołać się również na sprzyjające nam paragrafy czy rozporządzenia dotyczące poruszanego problemu. W kolejnym akapicie przechodzimy do rzeczowej argumentacji, która uzasadnia nasze stanowisko w tej sprawie.

Aby podanie mogło zostać pozytywnie rozpatrzone, przede wszystkim powinno być napisane zgodnie z obowiązującymi zasadami i pozbawione błędów! Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoje podanie zostało napisane w odpowiedni sposób, skorzystaj z możliwości, jakie daje profesjonalna korekta prac.